środa, 27 lipca 2016

Kapsuła czasu - czyli kiedyś i dziś

Czas... Leci niewiarygodnie szybko. Bo przecież dopiero co mała, puchata kulka przyjechała do mnie do domu. Jeszcze tak niedawno miałam z Luną wiele problemów, które zdołałam pokonać. Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak było kiedyś, a jak jest dziś, to zapraszam na małą podróż do czasu gdy zaczęła się moja przygoda z Luną.



14.07.2014
Mała, puchata kulka trafiła do mojego domu... obróciła moje życie o 180 stopni.


Ta mała puchata kulka nie była, nie jest i  aniołkiem nie będzie.  Miałyśmy wiele problemów, które już w większości naprawiłam, ale to właśnie dzięki tym zagłębiłam się w psim światku i przepadłam w nim bez końca. I całe szczęście! Ale wracając. Co to były za problemy? Być może moje sposoby na pokonanie ich niektórym pomogą? Zapraszam! :) 

Wyrywanie się do każdego widzianego psa 
To był nasz największy problem. Luna prawie ręce mi urywała, gdy zobaczyła jakiegoś psa. Nie mogłam iść na żaden spokojny spacer, gdzie w pobliżu są psy, nawet za ogrodzeniem. A jak jest teraz? 
Teraz, gdy zobaczy psa, który nie jest za ogrodzeniem, bacznie go obserwuje, ale idzie spokojnie, nie ciągnie. A gdy pies jest za ogrodzeniem totalnie go ignoruje. Potrafimy przejść spokojnie najbardziej zapsioną ulicę w moim mieście, gdzie na każdym podwórku jest szczekający pies. 
Co nam pomogło? 
Oczywiście wiele spacerów z innymi psami, wyjazdy na obozy i seminaria.



Szczekanie po zostawieniu jej samej w obcym miejscu 
Na psiej akademii to był ogromny problem. Gdy szliśmy na obiad, zajęcia teoretyczne i psy musiały zostać w klatkach, Luna szczekała non stop. A jak jest teraz?
Gdy byłyśmy na agilitowaniu w annówce, to na początku szczekała, ale później się uspokajała. Jednak nadal pracuję nad tym, aby szczekania nie było w ogóle.
Co nam pomogło? 
Dałam Lunie do zrozumienia, że szczekaniem nic nie zdziała, a tylko spokojne zachowanie zostanie nagrodzone.

Brak umiejętności spokojnego wypoczynku w klatce
Klatka otwarta - Luna sama wchodzi i śpi. Klatka zamknięta - Luna szczeka, aby ją wypuścić, nie ma mowy aby się położyła. A jak jest teraz?
Teraz mam psa który bez większego problemu wyłoży się w zamkniętej klatce do góry brzuchem i śpi. Co nam pomogło? 
Przede wszystkim, kiedy Luna szczekała, nie było mowy o otwarciu klatki. Dopiero, kiedy był spokój pies został wypuszczony z klatki i dostawał smaczka. Oprócz tego, w klatce dostawała jedzenie, kongi itp, aby tylko kojarzyła klatkę z dobrymi rzeczami. Nigdy nie została i nigdy nie będzie wysyłana do klatki za karę.


Takie problemy udało nam się pokonać. Z takich mniejszych rzeczy, przez dwa lata udało nam się wypracować: 
- wymianę zabawek
- pozbycie się ciągnięcia na smyczy
- przywołanie
- chodzenie przy nodze
i wiele, wiele innych :) 


A wy jakie pokonaliście problemy? 
Pozdrawiamy 
J&L 



5 komentarze:

  1. To stwierdzam, że ty i Luna i tak miałyście łagodne problemy. Mam psa, który chce zabić każdą istotę tego samego gatunku co on. Klatka? Bzdury! O wyciszaniu się przy więcej niż dwóch psach również nie ma mowy. Zabawa w rozproszeniach jest nie osiągalna a aport, to już nie ma w ogóle co marzyć, gdziekolwiek.
    Ale to co udało nam się zwalczyć to ciągnięcie na smyczy i coś najważniejszego- zbudować motywacje u psa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na szczęście nie miałyśmy ogromnych problemów, jednak bywały uciążliwe... Powodzenia w walce z waszymi problemami! :)

      Usuń
  2. Każdy psiarz ma jakieś problemy ze swoim czworonogiem i super sprawą jest ich pokonanie. Gratuluję Wam <3
    My wciąż walczymy z socjalizacją, bo Nela poza domem boi się innych psów, szczekaniem, bo rzuca się na każdego, kto tylko zbliży się do naszego podwórka, oraz posłuszeństwem, bo nie zawsze słucha się i przychodzi. Ale walczymy! :)
    Pozdrawiam, Czarne Kudełki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Życzymy jak najwięcej wspólnych lat, wiele wiele sukcesów i mniej przeszkód na drodze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obóz z psiakiem to fajna sprawa, ja jeszcze nie mialam okazji wypróbować

    OdpowiedzUsuń

 

My life with crazy lab Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogger Templates